Pages

Saturday, August 27, 2011

"Segmen Raya : Mercun Kegemaran Aku"


ok header dah letak....
korang teruja tengok tajuk meh join segmen ni kat BOMBAY

sekarang mukadimah nyer...
mercun kegemaran aku....
urmm....ape yer...setahu aku lar, duit yang terlabur untuk mercun yang pernah aku beli macam mercun mancis, mercun bola (aku tak main mercun ni), naga, roket besau, roket kecik, mercun das, mercun gasing dan banyak lagi la termasuk mercun POP2(*haha boleh dikira mercun jugak kan) sume nyer syok nak dimain...

tapi untuk aku, aku suka mercun naga...coz bunyi nye ade nada, n cahaya dihasilkan menarik..... lagi2 kite baling dari atas ke bawah....bunyik nyer dah macam mercun papan.....so fantastic..hahaha...penah sekali aku baling mercun ni bawah pembentung depan umah aku...pergh bunyi nyer....macam berperang....main sampai tak ingat awak tu pompuan..hehehe...

tapi last2 aku dah stop main mercun coz my mum selalu marah budak2 main mercun depan umah....iya la...orang nak bertarawih, korang dok pung pang pung pang men mercun.....ade yang nakal pegi letak mercun dalam peti surat rumah orang....mane la tak marah kan....so aku pun ambik langkah keselamatan main la bunga api, itu pun aku jadikan mercun....

cara nye ialah...agak nyeer korang pun dah tau kan....ok la aku story jela...care nyer korang patah2 kan bunga api yang kaler merah (pemegang nyer berbelang putih merah tu) letak kat satu tempat jangan pegang pulak.... then korang bakar ujung nyer nanti benda tu berpusing2 nampak cantik la.....hayati lah dengan duduk bercangkung....dah abis buat lagi....kalau tak berpusing, korang bersihkan la sikit lantai rumah tu....ade batu tersekat tu yang tak dapat nak pusing....

bila dah besar ni nak tengok bunga api ngan  mercun pun dah tak lalu...
baik tengok firework yang lagi cantik, besar, berwarna warni, bunyi pun best, selamat dan paling penting jimat duit sebab korang boleh tengok free(kat dalm tv pun ade)...hehe

ok rase nyer aku pun dah banyak celoteh ni, so rase2 nak tag
 
so pesanan dari pihak penaja
ok semua...tata....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...