Pages

Thursday, August 4, 2011

kesedaran....

salam hyep hallo.....

urm...tetibe x de feel plak nak tulis blog.....
sentap japp.....
.......
......
....
..
.


ok....sambung balik..*ambik feel, ambik feel....
ehem....
ok macam bese biler online ni aku suke blogwalking.....
then aku bukak la satu per satu blog yang aku bookmark
banyak nyer blog kawan2 yang aku kenal + blog yang best2 nak dibace
majoriti sume dah tuka background blakang nyer, ade yang dah tambah gajet2 baru....
seronok la n terasa jeles jgak la biler tengok blog kawan aku yang chantek2 colourful
(*tak macam aku hitam jer background nyer)
yang ade siap bebunga2 n berbling2 lgi......
wahh gitu....haha

so motif aku nak cerita ni, sebenarnyer, aku baru sedar yang aku ni sukar untuk buat pembaharuan tanpa minat atau sebab yang munasabah untuk melakukan sesuatu yang baru....
kesedaran ni tersangat la ketara coz aku takut nak tukar template baru coz takut ape2 benda yang aku dah buat akan hilang.....
(*hah! macam tu pun bleh buat ko tersedar??)
dan aku tersangat selesa bila aku biarkan benda tu macam tu je, tanpa disentuh melainkan ditouch up sikit2 aje.....
huh...susah hidup camni.....

contoh macam aku tengah keje nih....
aku masuk balik tempat yang same dengan tempat aku keje sebelum nih.....
kenapa???
aku dah selesa dengan suasana n mostly dengan kawan2 kat sini....
takde nak terpikir nak carik keje lain ke???
feel tu memang ade....tapi!!! aku tak berusaha pun nak buat....
harapan ade, misi ade, tapi tak jalankan, tinggal harapan jela....

susah ke nak buat pembaharuan?
sebenarnye depend pada benda tu jugak...
contoh benda tu mendatangkan impak positif, better than before, memang boleh jalan...
tapi bersyarat..banyak peraturan.....

manusia bile dah selesa kadang2 terpikir ke nak berubah kan...
melainkan diorang ni diduga atau mereka yang mempunyai hala tuju hidup.....
sentiasa akan buat pembaharuan dalam hidup....

macam aku ape pembaharuan yang aku buat sepanjang hayat aku nih??
urm....nothing....i think soo....

so, what should i do?
kebergantungan pada diri ni nak ke tak nak kan, dan berpikir untuk melakukan nyer dan kesan nye kat diri aku jugak...

n satu lagi tahap kesedaran aku ialah.....
aku suka benda2 yang plain2.....
(*hey its not a crime ok)
benda kalau boleh nak satu kaler je....
or yang simple2 jer....



mungkin aku ni jenis yang simple2 or aku ni tak berani nak melakukan sesuatu yang eksotik....
sebab aku rase selesa menjadi biasa2 dari yang luar biasa....
tak menarik langsung kan....
mesti boring je dengan aku....

korang pun agak nyer tak bace pun part nih...hahaha

so dari aku terus menerus merepek, baiklah aku noktahkan jela entry ni......
ntah ape yang boleh buat aku tulis entry panjang berjela ni pun aku tak tau lah... stress kot...haha



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...