Pages

Monday, August 22, 2011

dilema..

salam hyep hallo...

ok pagi 22hb ni memang buat aku terkejut.....
1st aku boleh bangun lambat nak pegi keje....sumpah macam nak terkeluar biji mate tengok jam tak pecaya dah pukul 9 lebih.....boleh pulak la lena dari lepas subuh tadi....
memang tak 'dan' sangat2 la klu aku nak kejar masuk pagi ni.....
dengan baju tak iron lagi, nak mandi, bersiap lagi, memang tak cukup mase la....
so nak dijadikan cerita, aku boleh je masuk syif afternoon, tapi arini plak aku ade plan ngan kawan sekerja aku nak pegi danau nak carik barang raye lepas balik kerja.... 
so solution untuk aku join ialah, aku amik MC tak payah masuk keje......

alkisah nyer.....ak nak masuk keje jugak...dah alang2 kerja dah elok ni, takde masalah, carik pasal lagi....kang tak pasal2 elaun kene potong lagi....dah pulak duit aku sangat kering ni....cukup2 sampai hujung bulan ni je.....klu amik MC agak sakit la....memang duit untuk belanja abis kat MC je....

ok pause, 
aku nak bermonolog sekejap yer.......
otak berfikir "urm tak payah la join diorang, masuk keje tengah ari je....at least tak yah amik mc nak join diorang...jimat duit..."

kata hati pulak " join jela,amik mc abis cerita.."

suara dari 1 sudut yang tak pasti dari mana " kalau boleh putar mase balik, masuk pagi je, boleh join diorang tak payah fikir ape2 dah...itu lah gatal online smpai sahur, macam esok kerja masuk afternoon,lepas tu tido lepas subuh comfirm2 la bangun lambat..."

wah sangat dalam dilema....mana harus ak pilih.....berfikir secara waras, ikut kata hati, atau ..........

ade jugak tanye kawan lain....patut ke, tak patut ke??? siap ade nak tawarkan pertolongan lagi.....
tapi takpe la...terima kasih banyak Matul, sahabat saya....pertolongan awak sangat2 saya hargai....tapi takpe la, saya tak mahu kerana nafsu untuk berseronok, saya nak susahkan Matul pulakan....

so...
finally....

aku masuk kerja aje....

sory to my fren cik nana n kak has yang disayangi....
saya tak boleh...maaf memang silap saya sendiri...
harap2
lepas ni kita ade rezeki kita keluar lagi ya.....
jangan marah saya okeyh...
saya sayang anda sekalian, tapi planning kita 'tidak kali ini'....
saya hanya mampu cakap pada anda sekalin "maafkan saya banyak2"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...