Pages

Tuesday, February 14, 2012

al-kisah...

assalamualaikum w.b.t

alhamdulillah aku masih bernyawa hingga ke hari ini..
klau lepas ni aku tido tak bangun2, wallahualam...

ni da masuk tahun 2012...da 22 umor aku..keke
tapi masih macam dulu...
tak pernah nak matang, tak pernah nak berubah..
berazam untuk berubah ade, tapi, usaha takde, maka terkubur lah azam tu...

tiap tahun baru mesti berazam macam2...
*time awal muharam tak pulak ko berazam kan??
nak study hard la, be da best daughter in family la,be da BBF la, n what so ever la, tak pernah effect hidup korang pun...ehee
kalau tengok peratus pola perubahan, tak pernah meningkat pun....secoit ade la kot...
azam ntah kemana, hidup makin merana.....
hai lyn...ko ni manusia biasa kan....
mudah sgt leka, mudah alpa....

so sekarang tengah cuti sem, aku dok kat rumah macam tikus....
pagi bangun, itu pun kalau bangun awal, tolong adik aku pegi sekolah, juz prepare breakfast, then aku sambung tido balik...
so aku akan bangun balik pukul 9,sebab dengar irfan(my youngest brother) memekak....

still tak gerak dari katil, aku amik laptop layan la citer pape yang ade dalam lappy aku nih sampai la ke tengah ari....
siyes aku memang tak tolong wat kerja rumah...pemalas giler....
tapi ade jugak la aku tolong....
tolong bagi arahan...
nanti askar2 adik aku yang watkan..haha

tengah ari, baru pegi mandi, mase tu adik2 aku pun da balik sekolah...
bese nyer kalau dok umah aku tak berapa nak makan, so pas mandi,masuk sarang balik, layan lappy lagi....
then if x bernasib baik, kene la 'petir' dengan abah aku...
sebab ape, sebab tak tengok adik pegi sekolah...
si debab (afif) tu tertinggal bas...
terkedek-kedek la dye jalan kaki pegi sekolah...
abah aku yang baru balik dari surau pun membebel-bebel la dye kat aku...
"kenapa tak tengok adik pergi sekolah?"
"kenapa biarkan adik tu??"
aik aku plak yang kene?
padahal sebelum ni tak bole buat ke???
adesh...tak la aku nak menjawab...
wat muka selenga je sambil tengok abah aku anta si debab tu...keke

start dari last paper aku, aku memang layang lappy je...
keluar rumah pun tak, cuma ritu kuar pegi mid je.....
itu pun orang ajak....
lau tak memang aku berkurung je dalam rumah....

bila dah petang, aku stop jap la, mase waktu asar, pegi kuar tengok kain jemur da angkat ke belom....
then baru la carik makan...
disebabkan aku dok rumah je, aku rase makan sekali pun dah cukup sebab tak banyak tenaga pakai pun...
mase petang ni la baru aku tengok irfan men basikal ke, takpun tengok cter "iKarly"....

so memang bosan....
sampaikan aku bole donlod runing man sampai 5 episod yang amik mase 1 ari suntuk.....
lappy ni memang terseksa sangat2...
aku rase kalau bole bercakap ke, bergerak ke, dah lame aku kene maki, x pun kene hempuk ngan bateri...haha *tak lawak pon...

maka berakhir la al kisah rutin aku yang tak berape best ni......
nanti2 aku citer la lagi ape aku wat kat rumah...
lau aku nak hapdate blog lagi la...

-end-
>.<

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...