Pages

Wednesday, April 6, 2011

i wrote when i think......

hurm.....semua orang gelakkan aku bile tengok blog..... post setahun sekali jer????haha.... actually....last year memang la aku tak post ape2....... kerja kot.....keluar pagi, balik petang, kadang2 dah malam..... even facebook pun sebulan sekali payah nak bukak, inikan pulak nak type blog.....harapan laaa......

sekarang ni dah study pun aku dah malas nak tulis.... aku bukan kaki blog macam dulu2..... even dulu aku wat blog pun atas minat bace blog orang yang best2.....so ingat nak wat la blog ni ala2 cam diari yang nyata.....tapi aku seorang yang pemalu yang nak share2 pasal kehidupan aku.....lagi pun aku hanya insan BIASA....nothing special in my life.....routine hidup yang membosankan.....*kahkah.. kutuk diri sendiri....* tapi ianya realiti hidupku....aceh....

ok la....sekarang aku cerita background aku yang tak seberapa....ehem2.....nama sekarang orang selalu panggil LYN, alyn, kadang ade yang tambah lynDAN la, si tangan kecil la.....haha...pape jela....janji jangan name aku tak suka sudah.....dulu2 blaja kat sekolah amik STPM.....then gap setahun tunggu nak masuk u....time tu la aku keje....kat mana tak payah la cakap.....masa tu memang besh coz ade duit sendiri n boleh tolong family.....then dapat masuk intake DIS kat UiTM....alhamdulillah....dapat jugak meneruskan belajar....tapi yang tak seronok nya dapat kat Melaka....jauh nya rase dari family.....tapi mase time tu la....macam2 sebenarnya rase...tak nak pegi la, nak terus keje la, sayang nak tinggal kawan2 yang ada mase tu....tapi bila "KATA 2" dari mum aku berbunyi :

"kalau ko nak kerja tak nak belajar, ko cari keje tetap.... tapi nanti bila orang lain yang belajar, gaji lagi tinggi dari kau, mase tu jangan nak menyesal.....bla...bla...bla....." 

tak perlu la aku nak sambung....korang sambung la ayat korang sendiri....hahaha....
then lepas lecture dari mak aku habis, aku  pun duduk lam bilik.....termenung.....otak ak tak berfungsi.....sakit belakang, aku baring.....peluk bantal...then aku terpikir....ade jugak orang berjaya, walaupun tak belajar tinggi2.....janji usaha kan....so untuk memendekkan cerita n malas nak derhaka, aku pun buat la keputusan sambung belajar.....excited jugak time tuh.....tiba2 jadi student balik.....kalau asyik keje je, lame2 bosan gak kan....

sekarang umo aku dah 21 tahun.....perangai cam budak sekolah dulu....dan perangai aku kat tempat baru memang suka wat muka kerek, sombong...yela tak kenal orang kan....first week...nangis tak abis2...huhu...konon nyer kat sini tak seronok la....kawan pun takde....pegi mane2 pun sorang2....lagi la kan....hahaha...seorang budak yang terpinggir.....then bila masuk kelas baru la aku kenal budak2 kelas aku....aku kenal perempuan jer....budak laki skati diorang la....haha....course aku amik HUMAN RESOURCE.....aku pun tak pasti ape yang aku mintak nih....tapi tawakal dan usaha jela kan....

sekarang ni dah masuk 4 bulan aku kat sini dan nak final exam dah....perjalanan hidup alhamdulillah...lancar....kalau sangkut2 pun, biasa la....dugaan hidup....housemate aku tersangat la okey.....thumbs up kat diorang...dan aku hepy n bersyukur sangat2 dapat budak kelas yang besh n diorang pun sempoi....kalau ade yang tak puas ati pun argh...lumrah la kan...dan kawan aku yang aku kenal yang bukan housemate o clasmate aku ialah si haniza....dye kawan dengan si oya...aku rapat nan oya....so automatically aku pun berkawan denan si haniza nih....hehe....

ape nak cerita lagi eh...urm....*dalam kepala terpikir, 'patut ke aku tulis, kang tulis kang cam tak kene...takpun ape sebenarnya nak type nih???'argh....*
ok la senang aku post la gamba time aku dinner dulu.....nak tengok tak....semua hensem2 n gorgeous blaka....n aku pun not bad gak...hahaha*semak jer*....semua giler bergambar....bukan calang orang yang bergambar nih...semua bakal penggerak dan pemimpin akan datang......so enjoy.....


 azi dgn puding nya yg jatuh....
 si haniza "bercerita"
my collegue
my classmate


that all tq..... =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...