Pages

Thursday, July 21, 2011

siapakah dia...

salam, hyep hello.....

new post ke???
haha...
rezeki nak berblogkan....
xde ape nak diceritakan pun...

cumaa....
saya bahagia...
sekarang ini, setakat ini....
esok lusa...wallahualam....
tak tahu bagaimana, macam mana.....
dengan kehadiran dye, saya berubah...
untuk menjadi lebih baik dan bertambah baik...

walaupun sebelum ni saya insan yang lagha dengan duniawi....
saya mengenal dia lantas juga mengenal ALLAH yang maha esa.....
kerana keperibadiannya yang setia pada penciptanya.....

sekarang saya sedar, tanpa DIA saya mungkin tak mengenal dunia,
tanpa DIA saya mungkin tak mengenal islam itu indah,
tanpa DIA mungkin saya tidak tahu mengucap syukur pada pencipta,
tanpa DIA saya mungkin tak merasa rezeki halal,
tanpa DIA saya mungkin tak menulis blog ni...upss.....

...........................

syukur alhamdulillah....
berubah lah wahai hati....
tak banyak pun, sikit2 dahulu....
manusia tak boleh berubah dalam sekelip mata.....
mana yang wajib cepat2 disegerakan....
kerja duniawi hanya sementara, hanya di dunia....
kerja pada yang maha ESA itulah akan dihitung kelak.....

kehadiran dia, mencuit hati ini....
untuk mengenal dia, isi hati nya, sifat diri nya....
apa sahaja keletah nya semua ingin diketahui....
percakapan nya...
kalau lah si dia mendengar isi hati ini berbicara....
adakah si dia akan menerima?
atau menolak nya....

semoga perhubungan kita ini diredhai Allah s.w.t...
dan semoga perhubungan persahabatan ini berpanjangan.....
insyaallah....
Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...